1 juni 2017

Verslag Alpe d’HuZes (deel 1)

Vertrek
Nou begint onze reis naar Alpe D’Huzes. Het is dan wel zeven uur rijden, maar het eerste uurtje was het lekker rustig. Na 365 km kwamen we in Luxemburg aan en namen we een pauze, voor we verder gingen richting Frankrijk. Na wat gekibbel tussen diehard-supporter Thomas van NEC en Vitesse-analist meneer Breeveld, konden we wel raden wat de uitslag werd voor de wedstrijd van NEK tegen NAC. Na een tolweg van vele kilometers moesten we tol betalen. En ja, de Fransen zijn klein, want meneer Jongmans kon niet bij het appartaat voor het wisselgeld.

Dag 1
De eerste dag op Alpe D’Huzes. We worden wakker met een ontzettend mooi uitzicht en het ontbijt staat al klaar. We kleden ons om en nemen de afdaling naar Bourg d’Oisons om vervolgens de berg te beklimmen, ieder in zijn eigen tempo. Het was een snikhete dag, dus er moest veel gedronken worden. Nadat we allemaal de Alpe D’Huzes hebben beklommen, maakten Erik, Roy en Thomas een extra rondje naar de Col de Sarenne. Toen we allemaal weer ‘thuis’ waren in ons chaletje zaten we aan de buis gekluisterd om naar Tom Dumoulin te kijken die de 100ste editie van de Giro d ‘Italia won! Ook keken we natuurlijk naar de wedstrijd NEC tegen NAC. Thomas, als trouwe NEC-supporter had een mindere avond omdat NEC gedegradeerd is. Maar al met al mag dat de pret niet drukken, want we hebben vandaag een goede voorbereiding gehad voor aankomende donderdag!

Dag 2
Vandaag zijn we naar de Galibier geweest. Het was een fantastisch uitzicht. Meneer Andes en Leroy hebben geprobeerd om sleetje te rijden, maar de sneeuw was te zacht. Nadat Thomas, Lars en Karen terugkwamen van de top liepen zij langs de mooie tekst: “Dag NEK”. Dat vond Thomas niet leuk en er kwam een leuk sneeuwgevecht tussen de leraren en de leerlingen. Nadat Thomas sneeuw gehapt heeft, zijn we naar het dorp Bourg d’Oisons geweest. Meneer Andes, meneer Jongmans, Lennard en Leroy zijn toen naar een supermarkt gegaan, terwijl de anderen in het dorp hebben rondgelopen. Toen we thuis kwamen hebben Lars en Lennard gekookt. Nadat we uitgegeten waren, werd Lennart verrast door een cadeau welke Thomas en Lars voor hem hadden gekocht.

Dag 3
Om 10 uur zijn we gaan raften in La Berarde in onze wetsuits. We kregen zwemvesten, peddels en helmen en zijn we de boot ingegaan om te gaan raften. Ook hebben we nog onder een waterval gestaan en in het ijskoude water gezwommen. Het was geweldig, maar wel koud. Meneer Andes en meneer Jongmans waren de fotografen voor vandaag en hebben hele leuke foto’s gemaakt van het raften. Na een lekkere zelf gemaakte lunch zijn Thomas, meneer Andes en meneer Jongmans de Col de la Croix-de-Fer gaan beklimmen. De rest heeft nog een keer de berg beklommen om goed te weten wat er donderdag nou echt te wachten staat. Het was weer een top dag!